Dokonalost není maličkost
Společnost gromathic s.r.o. zahájila výrobu a prodej plastových oken a dveří v roce 1994 v malé moravské vísce nedaleko Tišnova. Na českém trhu tedy působí již 18 let a od roku 2002 je čistě českým subjektem bez podílu cizího kapitálu.
Svým zákazníkům poskytuje kompletní řešení, od bezplatné poradenské služby v oboru otvorových výplní přes vypracování nezávazné nabídky až po ucelenou dodávku na klíč, tj. včetně odborné montáže a osazení doplňkových prvků s následným záručním a pozáručním servisem. Od roku 2004 je držitelem Certifikátu kvality ISO 9001 a také ISO 14001. Společnost gromathic s.r.o. je podporujícím členem sdružení Centrum pasivního domu.
V kolika lidech společnost v roce 1994 začínala a kolik má nyní zaměstnanců?
Při svém založení pracovaly ve společnosti celkem 4 osoby: jednatel („všeuměl“), 2 výrobní dělníci a účetní. Počet zaměstnanců se díky nárůstu zakázek přirozeně zvyšoval, takže v roce 1997 pracovalo ve společnosti 20 osob, o deset let později již 45. V současnosti se kádr stabilizoval na počtu 35 stálých pracovníků a přibližně 30 externě spolupracujících osob. Postupný nárůst zakázek vyžadoval také větší a modernější plochy i lepší dostupnost obchodních míst pro naše zákazníky. Proto dnes slouží pro výrobu a skladování prostorné haly v areálu TOS Kuřim. Prodej je realizován na obchodních místech v Brně, Kuřimi, Třinci, Velkém Meziříčí, Havlíčkově Brodě a Žďáru nad Sázavou a také prostřednictvím řady spolupracujících firem.
Jak dlouho spolupracujete se společností VEKA a jak hodnotíte vaši spolupráci?
Naše spolupráce s „Vekou“ začala v roce 2001 a trvá dodnes. VEKA je výrobce hodnotných a houževnatých plastových profilů, vyniká kvalitou a permanentním vývojem, má ropracovanou logistiku směrem k odběratelům. Dodává spolehlivě, poskytuje pravidelný technický servis a nabízí další vzdělávání. Za vším pochopitelně stojí lidé. V posledních letech je aktivní v inzerci na stavebním trhu, oslovuje architekty, projektanty i koncové spotřebitele. Osobně spolupráci se společností VEKA hodnotím kladně, její produkty doporučuji.
Jaké máte zkušenosti se zákazníky?
Znalosti se liší člověk od člověka, jako u všeho. Většina zákazníků ale ví, co chce. Jsou zkoumaví, učenliví a cítím, s jakou důvěrou se na nás obracejí. Jsem rád, že máme „za zády“ spolehlivý a trvanlivý produkt, za který se ani po mnoha letech nemusíme stydět. Jsou samozřejmě i tací klienti, kteří mají povědomí „jen“ o počtu komor v profilech a mezi výrobky nevidí skutečný rozdíl. Kritériem výběru je pak nejnižší cena a otevírá se tak bezbřehý prostor levným dovozům. U nás však dbáme na to, aby bylo zřejmé, že „okno není spotřební zboží“. Počet zákazníků, kteří se v souvislosti s našim poradenstvím rozhodují pro vyšší kvalitu stoupá a my tak budujeme důvěru ve vlastní obchodní značku.
V čem vidíte vaši hlavní konkurenční výhodu?
Dle mého názoru je naší hlavní konkurenční výhodou flexibilita, odbornost a dlouholetá působnost na trhu jako výrobce s trvalou kvalitou výrobků a komplexností služeb. Díky pravidelným technickým školením zaměstnanců a zpětné vazbě získané vyhodnocením realizovaných akcí a servisů fungují naši obchodní zástupci jako opravdoví techničtí poradci, což zákazníci umí ocenit. Zvláštní výrobky jako již zmíněné zdvižně posuvné nebo skládací dveře, ostatní atypická výroba a výrobky pro pasivní a nízkoenergetické domy nás prezentují jako specialistu v daném oboru. Nenechali jsme věci náhodě, proto se stále snažíme pracovat systematicky a přesně. Víme, že maličkosti dotvářejí dílo k dokonalosti. Dokonalost však není maličkost.
Zaznamenali jste působení krize ve vaší společnosti? Jaká je současná situace?
Hospodářská krize silně poznamenala zájem o naše výrobky a zapříčinila určitou stagnaci produkce. Jak se ale říká, všechno zlé je k něčemu dobré. Krize nás donutila „zeštíhlet“, přiměla nás investovat do informačních technologií, k modernizaci výroby a zefektivnění procesů. Konkurenční prostředí nedává prostor k chybování. Věřím, že štěstí přeje připraveným.
RNDr. Petr Brych